یک کشتی با بدنه ای طولانی تر از ساختمان امپایر استیت (یک برج 102 طبقه تجاری در محله منهتن شهر نیویورک) از محل تعمیر خود در Geoje کره جنوبی بر روی آب شناور شد. این کشتی با اندازه 488 متر طول و 74 متر عرض، متعلق به تسهیلات Shell Prelude گاز طبیعی مایع (FLNG) می باشد که پس از اتمام ساخت، بزرگترین مرکز شناور تاکنون ساخته شده لقب خواهد گرفت.

این کشتی که برای تولید گاز طبیعی در نظر گرفته شده، قرار است گاز طبیعی مایع (LNG) را حمل کرده و درنهایت مستقیما به کشتی های حمل و نقل منتقل کند و تمامی این مراحل در دریا صورت گیرد. کشتی Prelude دارای وزنی بیش از 600000 تن می باشد و انتظار می رود که حدود 3.6 میلیون تن از گاز مایع را در سال حمل کند. ظرفیت ذخیره سازی کلی این کشتی تقریبا معادل با 175 استخر شنای المپیک گزارش شده است.

کشتی Prelude FLNG در یک حوضه از راه دور در اطراف 475 کیلومتری شمال شرقی Broom، استرالیای غربی برای حدود 25 سال عمل خواهد کرد. فصل طوفانی این منطقه از اواخر نوامبر تا آوریل می باشد اما Prelude طوری طراحی شده که در تمامی فصول و شرایط به کار خود ادامه دهد.

این کشتی جهت مقاومت در برابر طوفان پنج گره طراحی شده و توسط یکی از بزرگترین سیستم های مورینگ جهان، امنیت خود را تامین می نماید. بعلاوه شامل یک برج متحرک بلند 93 متری است که به بستر دریا توسط چهار گروه از خطوط پهلوگیری (مورینگ) لنگر انداخته است.

سیستم پهلوگیری به این کشتی اجازه چرخش آرام در باد را می دهد تا اثرات آب و هوای قوی را در حالی که در کنار میدان گازی لنگر انداخته، جذب نماید. به علاوه دو عدد از سه پیشرانه 6700 اسب بخار موجود در بخش عقب Prelude، قادر به عمل در زمان یکسان جهت چرخش این کشتی خارج از مسیر باد هستند و حاملان LNG اجازه می یابند که با ایمنی کامل در کنار این کشتی برای بارگذاری قرار گیرند.

انتظار می رود که این غول آبی شناور به مرحله تکمیل و تولید گاز طبیعی تا سال 2017 برسد. با این حال ممکن است به زودی این کشتی با نشان دادن وسیله ای بزرگتر تحت الشعاع قرار گیرد. بروس استینسان، مدیر کل برنامه های گاز یکپارچه Shell هفته گذشته به رویترز گفته است: " ما تصمیم به ساخت تسهیلات بزرگ تری گرفته ایم که دستگاه بعدی ما خواهد بود."


منبع : gizmag و topinearth.ir






nextpayfilesell